1. Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot

A. Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:

a) jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej

b) prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego (zarobkowego) - Dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych, zgodnie z art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego.

B. Sprzedający może odmówić prawa do zwrotu, gdy:

    1. Rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na ich charakter, trwale połączysz z innymi rzeczami – na przykład: olej motocyklowy, który wlejesz do pojazdu.

2. Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości

Jeśli kupisz, ale zmienisz zdanie i zechcesz zrezygnować z tego zakupu, możesz skorzystać z dwóch opcji.

A. Anulowanie zakupu

Możesz powiadomić nas o anulowaniu zamówienia poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Zakupu nie anulujesz, gdy:

    •  zmienił się status Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane

    •  podaliśmy numer do śledzenia przesyłki

    •  jeśli kupując prosisz o fakturę

Może się zdarzyć, że anulujesz zamówienie, ale otrzymasz powiadomienie o wysyłce. W takiej sytuacji skorzystaj z opcji zwrotu produktu opisanej poniżej.

B. Zwrot produktu

Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, skorzystaj z opcji zwróć zakup. Wypełnij Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

3. Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki

Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać przesyłkę zwrotną.

Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. 

a) Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej

Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.

4. Sposób i koszt nadania przesyłki zwrotnej

Przesyłkę nadajesz na koszt własny.

5. Pakowanie przesyłki zwrotnej

Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za jej bezpieczne zapakowanie tak, aby dotarła do sprzedającego nieuszkodzona.

Każdy przewoźnik ma swoje instrukcje właściwego pakowania przesyłki. Koniecznie zapoznaj się z ich treścią, zanim nadasz swoją paczkę.

A. Uszkodzenie zwracanego towaru

Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:

    • został przez Ciebie uszkodzony

    • będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, metki zostaną oderwane, uszkodzone zostaną naklejki itp.

Przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie:

    • złóż reklamację do przewoźnika, w przypadku wysyłki na koszt własny

6. Zwrot wpłaty od sprzedającego

A. Ile czasu ma sprzedający na zwrócenie Ci kosztów zamówienia

To zależy od formy i powodu rezygnacji z zakupu:

a) anulowanie zakupu– sprzedający powinien zwrócić Ci koszt zamówienia w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania zakupu.

b) zwrot z tytułu odstąpienia od umowy  – sprzedający zwróci Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych. 

c) zwrot w wyniku reklamacja (wada produktu)  – oznacza, że wnioskujesz   o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy. Rozpatrzymy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym, w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu jego wysłania i jeśli uznamy Twoją reklamację zwrócimy Ci wpłatę.

Jeżeli chcesz, abyśmy wymienili, dosłali brakujący element lub usunęli wadę reklamowanego produktu, zgłoś reklamację.